Reklamačný poriadok
Reklamačný poriadok spoločnosti Comfora s.r.o.
- Úvodné ustanovenia
- Tento reklamačný poriadok upravuje postup pri uplatňovaní práv kupujúceho zo zodpovednosti za vady tovaru zakúpeného v internetovom obchode spoločnosti Comfora s.r.o.
- Predávajúci:
- Obchodné meno: Comfora s.r.o.
- Sídlo: Lermontovova 911/3, 811 05 Bratislava – Staré Mesto
- IČO: 56484003
- DIČ: 2122323368
- IČ DPH: SK2122323368
- Zapísaná v OR: Mestský súd Bratislava III, oddiel Sro, vložka č. 181170/B
- Kontaktné údaje: info@comfora.sk, tel. +421 905 500 244
- Prevádzka pre osobné uplatnenie reklamácií: Mýtna 2954/17, 811 07 Bratislava
- Tento reklamačný poriadok je vypracovaný v súlade s § 622 a nasl. Občianskeho zákonníka a zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa.
- Reklamačný poriadok upravuje postup pri uplatnení vady tovaru a jej odstránení v primeranej lehote. Primeraná lehota je definovaná ako „najkratší čas potrebný na posúdenie vady a jej opravu alebo výmenu, s prihliadnutím na povahu tovaru a závažnosť vady.“ Zákon stanovuje maximálnu lehotu 30 dní, avšak táto lehota sa môže predĺžiť v prípadoch, keď je to odôvodnené objektívnymi okolnosťami, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť. Uvedené pravidlá sa nevzťahujú na kupujúceho, ktorý nekupuje ako spotrebiteľ, ale ako podnikateľský subjekt; v takom prípade sa zodpovednosť za vady tovaru riadi ustanoveniami §422 a nasl. Obchodného zákonníka.
- Vymedzenie pojmov
- Spotrebiteľ
Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní spotrebiteľskej zmluvy, plnení z nej vyplývajúcich záväzkov alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti či povolania. Právne vzťahy so spotrebiteľom sa vždy riadia prednostne Občianskym zákonníkom (§52 Občiansky zákonník), aj keď by sa inak uplatnili obchodnoprávne normy. Spotrebiteľom nie je zákazník nakupujúci tovar pre firmu (uvádza IČO, DIČ alebo IČ DPH). - Spotrebiteľská zmluva
Každá zmluva, bez ohľadu na jej právnu formu, ktorú obchodník uzatvára so spotrebiteľom (§52 Občiansky zákonník). - Spotrebiteľská kúpna zmluva
Kúpna zmluva medzi obchodníkom a spotrebiteľom, ktorej predmetom je akákoľvek hnuteľná vec, vrátane vecí s digitálnymi prvkami (§119a ods. 1 zák. 108/2024 Z.z.), alebo voda, plyn či elektrina predávané v obmedzenom množstve. Patrí sem aj tovar, ktorý sa má ešte vyrobiť alebo prispôsobiť podľa špecifikácií kupujúceho. Pri pochybnostiach sa za predmet zmluvy považuje aj dodanie digitálneho obsahu alebo poskytovanie digitálnej služby. - Zmluva uzavretá na diaľku
Zmluva medzi obchodníkom a spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom diaľkovej komunikácie, bez fyzickej prítomnosti strán, napr. cez online rozhranie, e-mail, telefón, fax, list alebo katalóg (§14 zák. 108/2024 Z.z.). - Zmluva uzavretá mimo prevádzkových priestorov obchodníka
Zmluva uzavretá medzi obchodníkom a spotrebiteľom mimo jeho prevádzkových priestorov, vrátane dočasných predajných miest alebo podujatí:
- uzavretá za súčasnej fyzickej prítomnosti obchodníka a spotrebiteľa na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom obchodníka;
- pri ktorej uzavretie dal návrh spotrebiteľ obchodníkovi na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom obchodníka;
- uzavretá v prevádzkových priestoroch obchodníka alebo prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie bezprostredne po individuálnom a osobnom oslovení spotrebiteľa obchodníkom na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom obchodníka; alebo
- uzavretá počas predajnej akcie alebo v súvislosti s ňou (§14 zák. č. 108/2024 Z.z.).
- Zodpovednosť za vady
1. Základná zodpovednosť predávajúceho
Predávajúci Comfora s.r.o. zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec, digitálny obsah alebo digitálna služba v čase jej dodania a ktorá sa prejaví:
- pri bežných veciach do 2 rokov od dodania;
- pri digitálnych veciach, kde sa digitálny obsah alebo služba má poskytovať nepretržite počas dohodnutej doby, počas celej dohodnutej doby, minimálne však 2 roky;
- pri použitej veci je možné dohodnúť kratšiu dobu zodpovednosti, minimálne však 1 rok od dodania.
- Kto prenechá inému vec za odplatu, zodpovedá za to, že:
- vec v čase plnenia má vlastnosti výslovne dohodnuté alebo obvyklé;
- je možné ju používať podľa povahy veci, účelu zmluvy alebo podľa dohody účastníkov;
- vec nemá právne vady.
- Ak sa vada prejaví do šiestich mesiacov od plnenia, považuje sa za existujúcu už v čase plnenia. Toto ustanovenie sa neuplatní, ak sa preukáže opak alebo ak je predpoklad nezlučiteľný s povahou veci či vady (§499 Občiansky zákonník, zák. Č. 40/1964).
- Poskytovateľ záruky je povinný oprávnenej osobe vydávať písomné potvrdenie o dohode alebo jednostrannom vyhlásení (ďalej len „záručný list“). Záručný list musí obsahovať:
- meno a priezvisko, obchodné meno alebo názov poskytovateľa záruky;
- jeho sídlo alebo miesto podnikania;
- označenie veci, na ktorú sa záruka vzťahuje;
- podmienky záruky;
- postup, ktorý musí oprávnená osoba dodržať pre uplatnenie záruky.
- Ak záručný list neobsahuje všetky náležitosti, neznamená to neplatnosť záruky.
- Ak má vec vady, o ktorých scudziteľ vie, je povinný na ne upozorniť nadobúdateľa pred uzavretím zmluvy.
- Čas od vytknutia vady až do vykonania opravy sa nezapočítava do záručnej doby. Poskytovateľ záruky musí nadobúdateľovi vystaviť potvrdenie o uplatnení práva, vykonaní opravy a čase jej trvania.
- Práva nadobúdateľa pri vadách:
- Odstrániteľná vada: Nadobúdateľ môže požadovať jej bezplatné odstránenie. Scudziteľ je povinný vadu odstrániť v primeranej lehote, ktorou sa rozumie najkratší čas potrebný na posúdenie vady a opravu alebo výmenu veci, s prihliadnutím na jej povahu a závažnosť (§507 Občiansky zákonník).
- Neodstrániteľná vada, ktorá znemožňuje riadne užívanie veci: Nadobúdateľ má právo odstúpiť od zmluvy. Rovnako môže odstúpiť pri odstrániteľných vadách, ak sa vada po oprave opakovane vyskytne alebo je ich toľko, že znemožňujú riadne užívanie veci.
- Neodstrániteľná vada, ktorá nebráni riadnemu užívaniu: Nadobúdateľ má právo na primeranú zľavu z ceny.
- Nadobúdateľ má právo odstúpiť od zmluvy aj v prípade, že scudziteľ výslovne ubezpečil o určitých vlastnostiach veci alebo že vec nemá vady a toto ubezpečenie sa ukáže nepravdivým.
Práva vyplývajúce zo zodpovednosti za vady môžu byť upravené zákonom alebo dohodnuté účastníkmi inak.
4. Zodpovednosť pri montáži alebo inštalácii
- Predávajúci zodpovedá za vadu spôsobenú nesprávnou montážou alebo inštaláciou, ak:
- bola súčasťou kúpnej zmluvy a vykonal ju predávajúci alebo na jeho zodpovednosť;
- kupujúci vykonal inštaláciu nesprávne kvôli nedostatkom návodu poskytnutého predávajúcim.
- Predávajúci nezodpovedá za vadu spôsobenú nenainštalovaním aktualizácie, ak bol kupujúci riadne informovaný o jej dostupnosti a dôsledkoch jej nenainštalovania.
5. Dôkazné bremeno
- Ak sa vada prejaví do doby uvedenej vyššie, predpokladá sa, že vada existovala už v čase dodania. Tento predpoklad sa nepoužíva, ak je nezlučiteľný s povahou veci alebo vady.
- Pri digitálnom obsahu alebo službách poskytovaných nepretržite predávajúci nesie dôkazné bremeno, že digitálny obsah alebo služba boli dodané bez vád počas dohodnutej doby.
6. Práva kupujúceho pri vadách
- Ak ide o odstrániteľnú vadu, kupujúci má právo požadovať jej bezplatné odstránenie v primeranej lehote.
- Pri neodstrániteľnej vade, ktorá bráni riadnemu používaniu veci, má kupujúci právo odstúpiť od zmluvy.
- Pri neodstrániteľnej vade, ktorá nebráni riadnemu používaniu, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny.
- Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy aj vtedy, ak bol predávajúci ubezpečený, že vec má určité vlastnosti alebo že nemá vady, a toto sa ukáže ako nepravdivé.
7. Vytknutie vady
- Kupujúci môže vytknúť vadu:
- Osobne
- Poštou: Comfora s.r.o., Lermontovova 911/3, 811 05 Bratislava – Staré Mesto
- E-mailom: info@comfora.sk
- Telefonicky: +421 905 500 244
- Ak kupujúci odošle vytknutie poštou a predávajúci zásielku odmietne prijať, považuje sa za doručenú v deň odopretia.
3. Postup po vytknutí vady
- Predávajúci poskytne písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne.
- V potvrdení bude uvedená lehota na odstránenie vady, ktorá nesmie presiahnuť 30 dní od vytknutia, pokiaľ neexistuje objektívny dôvod, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.
4. Odmietnutie zodpovednosti
- Ak predávajúci odmietne zodpovednosť, dôvody oznámi písomne kupujúcemu.
- Ak kupujúci preukáže zodpovednosť predávajúceho znalcom alebo odborným stanoviskom (akreditovaná, autorizovaná alebo notifikovaná osoba), môže vadu vytknúť opakovane, a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť.
- Náklady na znalecký posudok alebo odborné stanovisko sa riadia § 509 ods. 2 Občianskeho zákonníka.
8. Osoba oprávnená na vytknutie
Ak bol kupujúci informovaný, že vady možno vytknúť aj u inej osoby, konanie alebo opomenutie tejto osoby sa považuje za konanie alebo opomenutie predávajúceho.
9. Odstránenie vady
- Kupujúci má právo rozhodnúť sa medzi výmenou veci alebo jej opravou.
- Kupujúci však nemôže požadovať spôsob odstránenia vady, ktorý je technicky nemožný alebo ktorý by spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady, s prihliadnutím na hodnotu veci bez vady, rozsah a závažnosť vady, alebo ak by druhá možnosť spôsobila kupujúcemu významné nepríjemnosti.
- Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak ani oprava, ani výmena nie sú uskutočniteľné alebo by spôsobili neprimerané finančné alebo organizačné náklady.
- Predávajúci je povinný vykonať opravu alebo poskytnúť náhradnú vec v primeranom čase po tom, čo kupujúci vady oznámi, a to bez poplatkov, na svoje náklady a bez spôsobenia vážnych ťažkostí kupujúcemu, s ohľadom na povahu veci a jej účel.
- Kupujúci je povinný vec predávajúcemu odovzdať alebo sprístupniť na účely opravy alebo výmeny. Náklady spojené s prevzatím nesie predávajúci.
- Predávajúci potom zabezpečí dodanie opraveného alebo náhradného predmetu rovnakým alebo podobným spôsobom, ako bola doručená vadná vec, pokiaľ sa strany nedohodnú inak.
- Ak kupujúci vec neprevezme do 6 mesiacov, predávajúci môže vec predať. Pri cennejších veciach musí predávajúci kupujúceho predom informovať a poskytnúť mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie. Po predaji predávajúci vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja po odpočítaní účelne vynaložených nákladov.
- Ak sa vec nepodarí predať alebo by výnos z predaja nestačil na pokrytie nákladov, môže predávajúci vec na svoje náklady zlikvidovať.
10. Zľava z kúpnej ceny a odstúpenie od zmluvy
- Kupujúci má právo žiadať primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže okamžite odstúpiť od kúpnej zmluvy bez nutnosti poskytnutia dodatočnej lehoty, ako je uvedené v § 517 ods. 1, ak nastane niektorá z týchto situácií:
- predávajúci neuskutočnil opravu ani nevymenil vec,
- predávajúci neopravil ani nevymenil vec v súlade s ustanoveniami § 623 ods. 4 a 6,
- predávajúci odmietol odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2,
- vec má opakovane rovnakú vadu aj po oprave alebo výmene,
- vada je tak závažná, že oprávňuje kupujúceho na okamžitú zľavu alebo odstúpenie od zmluvy,
- predávajúci oznamuje alebo je zrejmé z okolností, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez toho, aby spôsobil kupujúcemu významné nepríjemnosti.
11. Spotrebiteľská záruka
- Na všetky masážne kreslá poskytuje predávajúci 3-ročnú spotrebiteľskú záruku, čím prekračuje zákonnú povinnosť o približne 30 %. Touto formou chceme vyjadriť našu úctu a záväzok voči našim zákazníkom a zabezpečiť im maximálnu spokojnosť s našimi produktmi.
- Spotrebiteľská záruka je dobrovoľné dodatočné právo predávajúceho nad rámec zákonom stanovených práv kupujúceho pri zistení vady tovaru podľa § 619 a nasl. Občianskeho zákonníka.
- Spotrebiteľ má právo uplatniť záručné opravy alebo výmenu tovaru počas doby platnosti záruky, ak sa vyskytne vada krytá záručnými podmienkami.
- Predávajúci je povinný zabezpečiť odstránenie vady v primeranej lehote, najneskôr do 30 dní od uplatnenia záručného nároku, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodne na inom termíne.
- Spotrebiteľ je povinný preukázať dátum zakúpenia tovaru a záručné podmienky (napr. predložením záručného listu alebo pokladničného dokladu).
- Záruka sa nevzťahuje na vady vzniknuté:
- nesprávnym alebo neodborným používaním tovaru,
- mechanickým poškodením alebo zanedbaním údržby,
- prirodzeným opotrebením materiálu,
- zásahom do konštrukcie alebo opravou inou osobou, než je oprávnený servis.